15.10.2015

ТЕМИ И АКЦЕНТИ


АНГЕЛ АНГЕЛОВ
СУ „САВА ДОБРОПЛОДНИ“, ШУМЕН

Тема: Значение на STEAM обучението за развитие на научното и изчислителното мислене на децата и учениците
Анотация: Програмата на курса цели да запознае учителите със същността на STEAM обучението като цялостен подход и със значението му за развитие на научното и изчислителното мислене на децата и учениците. По време на курса ще бъдат разгледани понятията научно мислене и изчислително мислене от методологическа гледна точка, взаимната връзка и пресечните точки между тях по отношение на понятия и концепции, как това се проектира в науката, дидактиката и учебния процес. Ще се направи паралел между традиционното обучение и STEAM обучението. Ще се представят конкретни подходи и дейности за осъществяване на STEAM обучението, чрез които да се формира съвременен стил на мислене и необходимите компетентности у децата и учениците, съчетаващи умения за научно мислене, изчислително мислене, критическо мислене, умения за работа в екип, креативност и стремеж за личностно развитие, усъвършенстване и обогатяване на общата култура.

За лектора: Доктор по Методика на обучението по информатика и информационни технологии. Старши учител по информационни технологии и ръководител на SiT Academy – школа по информационни технологии в гр. Шумен. Съавтор на над 20 учебника и учебни помагала по информационни технологии и компютърно моделиране от 1. до 12. клас и заглавия, свързани с помощна литература за учителите по информационни технологии. Иновативен учител на Microsoft за 2015. Любими книги: „Джонатан Ливингстън – Чайката“, Ричард Бах; „Креативните училища“, Кен Робинсън; „Всички лъжат“, Сет Стивънс-Давидовиц.

 


ВЕЛИЧКА ДАФЧЕВА
ОУ „РАЙЧО ПОПОВИЧ“, КАРЛОВО

Тема: STEAM & Micro:bit – да изследваме природата, програмирайки …
Анотация: Micro:bit е едноплатков компютър-контролер, предназначен да подпомогне първите стъпки на учениците в програмирането. Същевременно платката, благодарение на вградените си сензори и възможността да се добавят външни такива, дава възможност на учениците лесно да свържат дигиталния и реалния свят. През сесията ученици и учители ще имат възможността да изпробват платката в изследователски опити, свързани с измерване на осветеност, температура, шум, отчитане на земетресение и др.

За лектора: Учител по информационни технологии от 10 години. Два пъти избирана за иновативен учител на Майкрософт – 2013 г. и 2017 г. Съавтор на учебници и помагала по информационни технологии и компютърно моделиране. Участва като обучител в семинари, организирани от РУО Пловдив, за обучение на учители в прилагане на новите технологии в училище. Споделя опита си от часовете с учениците във FB страницата „Из делата и мислите на един учител по ИТ„. Любими книги: „Хартиени градове“, Джон Грийн; „Истината“, Тери Пратчет; „Живот в скалите“, Мария Лалева.

 


СТЕФАНКА ПЕТРОВА
УЧЕБЕН ЦЕНТЪР „МАТЕРИКА“, ВАРНА

Тема: mBlock = Scratch + Arduino или mBlock + Arduino = cool project
Анотация: Arduino е малка платка, но с много голяма функционалност. С тази платка може да се правят различни проекти със сензори, светодиоди, електромотори и други. Към Arduino-то са прикачени различни пинове, които служат за вход или изход. За да накарате някой сензор или светодиод да работи, трябва да включите платката в компютър чрез USB кабел и да я програмирате с mBlock – лесен език, базиран на езика за визуално програмиране Scratch 2.0. По време на сесията курсистите ще имат възможността да създадат цялостен проект от сглобяването до програмирането на Arduino платката.

За лектора: Учител по математика и информационни технологии в Учебен център „Материка“. Използва методите на сугестопедията и неформалното учене в своята работа. Автор на програми за състезателна математика. Съавтор на учебници и помагала по компютърно моделиране за 3. и 4. клас. Любими книги: Поредицата „Алекс Крос“ на Джеймс Патерсън.


ТАНЯ СРЕБРЕВА
ОУ „АЛЕКСАНДЪР ГЕОРГИЕВ-КОДЖАКАФАЛИЯТА“, БУРГАС

Тема: STEAM роботика
Анотация: Сесията представя инструменти за въвеждане в света на програмирането. Акцентира се върху необходимата промяна на фокуса на образованието към развиването на умения за учене чрез правене – конструиране, моделиране, работа в екип, развиване на таланти, свързани  с творчеството и креативността.
За лектора: Старши учител по информационни технологии към ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“, гр. Бургас. Завършила Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. Работи в сферата на образованието от 27 години. Нейният стремеж – класната стая да бъде творческа лаборатория, а ученето за учениците – забавление и приключение. Съавтор на учебници и учебни помагала по информационни технологии и компютърно моделиране. Любими книги: „Пипи Дългото чорапче“, Астрид Линдгрен; „Шестото клеймо“, Дан Браун; „За мишките и хората“, Джон Стайнбек.


ВАЛЕНТИНА ИВАНОВА
АКАДЕМИЯ „НИКОЛА ТЕСЛА“, СОФИЯ

Тема: ASCII-изкуство в помощ на обучението по програмиране без Scratch
Анотация: Сесията представя възможностите за използване на ASCII-art (ASCII-изкуство) за преподаване на програмиране със С++. Преминаването от визуално (блоково) програмиране към текстово програмиране в професионална развойна среда, често демотивира учениците. Те трябва да заменят ефектните анимирани герои със скучния черен екран. Промяната е драстична и често създава грешно впечатление в децата, че използването на истински програмен език като С++ е трудно и ограничаващо. Времето, което им трябва, за да започнат да използват мощта на С++, надхвърля далеч стандартните граници на търпението им. През този преходен период, ние – преподавателите в Академия „Никола Тесла“, показваме на децата как да създават изображения от ASCII символи и как да ги оживяват в псевдо-анимация. По време на сесията ще демонстрираме възможностите на този подход.

За лектора: Д-р Валентина Иванова преподавател с опит с деца и студенти и съосновател на Академия „Никола Тесла“. Тя е доктор по Системи с изкуствен интелект, магистър по Софтуерни системи, ФКСУ към ТУ-София, а в момента ръководи Лабораторията за дигитални иновации на НБУ. През миналата година, заедно с избраните от ДНК Дигитални посланици (2018), участва в обучението на над 1000 учителя в Северозападна България по проект e-Start@school, реализиран в сътрудничество с МОН и с подкрепата на Google.org. Като човек пристрастен към ученето, Валентина има множество дипломи и международни сертификати – в това число Exec. MBA дипломна от Шефилдския университет, сертификат за CMI.7 Strategic Management & Leadership, сертификат PMP (Project Management Institute), сертифициран преподавател на PSP/TSP от Software Engineering Institute към университета Carnegie-Mellon. Освен да учи, тя много, много обича да споделя знанията си и така да ги осмисля отново и отново. Любими книги: „Граф Монте Кристо“ на Александър Дюма, „На изток от Рая“ на Джон Стайнбек, „Пламък за свещите“ на Светослав Лучников.


СИЛВИНА СИМЕОНОВА
НАУЧНО-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР „STEAM“, ШУМЕН

Тема: Значение на STEAM обучението за развитие на научното и изчислителното мислене на децата и учениците
Анотация: Програмата на курса цели да запознае учителите със същността на STEAM обучението като цялостен подход и със значението му за развитие на научното и изчислителното мислене на децата и учениците. По време на курса ще бъдат разгледани понятията научно мислене и изчислително мислене от методологическа гледна точка, взаимната връзка и пресечните точки между тях по отношение на понятия и концепции, как това се проектира в науката, дидактиката и учебния процес. Ще се направи паралел между традиционното обучение и STEAM обучението. Ще се представят конкретни подходи и дейности за осъществяване на STEAM обучението, чрез които да се формира съвременен стил на мислене и необходимите компетентности у децата и учениците, съчетаващи умения за научно мислене, изчислително мислене, критическо мислене, умения за работа в екип, креативност и стремеж за личностно развитие, усъвършенстване и обогатяване на общата култура.

За лектора: Дългогодишен учител по физика в ППМГ „Нанчо Попович“, гр.Шумен. Понастоящем председател на Научно-образователен център за наука, технологии, инженерство, изкуство и математика STEAM, гр. Шумен. Национален координатор през годините и образователен консултант за България на проекти към Европейската училищна мрежа (European Schoolnet (EUN), координатор за България на проекти по програми “Коменски” и “Грюндвик”. Член на Международния организационен комитет и член на журито на Международния турнир на младите физици (IYPT) 2003-2010 г. Автор на сборници и множество научни статии. Удостоявана с национални и международни награди. Любими книги: „Южна поща“, Антоан дьо Сент-Екзюпери; „Нежна е нощта“, Франсис Скот Фицджералд; „Старецът и морето“, Ърнест Хемингуей.


ДЖЕЙМС ЙОЛОВСКИ
ФОНДАЦИЯ „ОБРАЗОВАНИЕ 5.0″, СОФИЯ

Тема: Добавена реалност – учене чрез технологии
Анотация: Съвременните условия за работа с учениците в час предпоставят необходимостта от използването на иновативни технологии в учебния процес. Смесеното обучение предлага различни възможности за изграждане и утвърждаване на STEAM умения. За целта е необходима дигитална среда, в която учителите да организират своите уроци и да разработват собствено електронно съдържание като част от своето портфолио. Smart Classroom е безплатна платформа, създадена по инициатива на Samsung Electronics България и администрирана от фондация „Образование 5.0“. Тя предоставя не само споменатите функционалности, но и възможността за създаване на образователни ресурси с добавена реалност. Тази технология ангажира учениците в много по-висока степен, тъй като дава възможност за интерактивна визуализация и ефективно прилагане на геймификацията в учебния процес.

За лектора: Джеймс Йоловски е обучител по одобрени от МОН програми за повишаване на професионалната квалификация и е част от екипа на фондация „Образование 5.0“. Той има над 10-годишен опит в сферата на образованието с реализирането на многобройни проекти и създаването на учебно съдържание за повишаване на финансовата грамотност и дигиталната компетентност. Съавтор е на учебници по технологии и предприемачество за 7., 8. и 9. клас, както и на редица учебни помагала и електронни ресурси, включително чрез приложение на иновативната технология добавена реалност. Образованието му е в областта на икономиката, като през 2019 г. завършва обучението си в редовна докторантура към катедра „Счетоводство и анализ“ на УНСС. Любими книги: „Майстора и Маргарита“, Михаил Булгаков; „Гранатовият дом“, Оскар Уайлд; „Търкалящи се камъни“, О. Хенри.


ГЕРГАНА ПЕТРОВА
ГПЧЕ „ЙОАН ЕКЗАРХ“, ВАРНА

Тема: mBlock = Scratch + Arduino или mBlock + Arduino = cool project
Анотация: Arduino е малка платка, но с много голяма функционалност. С тази платка може да се правят различни проекти със сензори, светодиоди, електромотори и други. Към Arduino-то са прикачени различни пинове, които служат за вход или изход. За да накарате някой сензор или светодиод да работи, трябва да включите платката в компютър чрез USB кабел и да я програмирате с mBlock – лесен език, базиран на езика за визуално програмиране Scratch 2.0. По време на сесията курсистите ще имат възможността да създадат цялостен проект от сглобяването до програмирането на Arduino платката.

За ментора: Занимава се с програмиране от 12-годишна. През учебната 2018/2019 г е завършила  Академията за млади таланти GROWING TALENTS на SAMSUNG България и Младежка академия „Електроника, микроконтролери и роботика“, гр. Варна. През годините е печелила редица награди от национални и международни състезания и олимпиади по информационни технологии. Съавтор на програмни кодове в учебниците по компютърно моделиране за 3. и 4. клас. Любими книги: „Невидим“, Станислав Койчев; „Малкият принц“, Антоан дьо Сент-Екзюпери; „Под игото“, Иван Вазов.


МАГДАНЕЛА ДЕЛИНЕШЕВА
ФОНДАЦИЯ „ОБРАЗОВАНИЕ 5.0″, СОФИЯ

Тема: Добавена реалност – учене чрез технологии.
Анотация:
Съвременните условия за работа с учениците в час предпоставят необходимостта от използването на иновативни технологии в учебния процес. Смесеното обучение предлага различни възможности за изграждане и утвърждаване на STEAM умения. За целта е необходима дигитална среда, в която учителите да организират своите уроци и да разработват собствено електронно съдържание като част от своето портфолио. Smart Classroom е безплатна платформа, създадена по инициатива на Samsung Electronics България и администрирана от фондация „Образование 5.0“. Тя предоставя не само споменатите функционалности, но и възможността за създаване на образователни ресурси с добавена реалност. Тази технология ангажира учениците в много по-висока степен, тъй като дава възможност за интерактивна визуализация и ефективно прилагане на геймификацията в учебния процес.

За лектора: Магданела Делинешева има дългогодишен опит в сферата на образованието и е част от екипа на фондация „Образование 5.0“. Сертифициран учител в Дипломната програма на Организацията на международния бакалауреат (IBO) по английски език и творчество, физическа активност, общественополезна дейност (CAS). Съавтор е на учебници по технологии и предприемачество за начален и прогимназиален етап, преводач и редактор на учебни помагала, лектор и обучител. Извършва проучвания и анализи в областта на обучението по предприемачество и финансова грамотност. Другият й основен интерес е към използването на новите технологии в образованието и прилагането на смесено обучение. Има филологическо и икономическо образование и в момента е редовен докторант във Факултета по науки за образованието и изкуствата на СУ „Св. Климент Охридски“. Любими книги: „Майстора и Маргарита“, Михаил Булгаков; „Един янки в двора на крал Артур“, Марк Твен; „Резерватът на таласъмите“, Клифърд Саймък.


Провеждани от нашите лектори и ментори обучения:

Къде ще се проведе обучението:

х-л Мариета Палас, Несебър
forum@innovateconsult.net
Tel: 0878 711 714